Barbara Kinga Majewska

/ Michał Libera/ Barbara Kinga Majewska – Odma – Kinoteatr – 19.08 21:00 / 

Barbara Kinga Majewska

Urodzona w 1982 r. w Warszawie wokalistka, autorka tekstów, publicystka, inicjatorka projektów

poświęconych muzyce współczesnej. Absolwentka wokalistyki i pedagogiki muzyki ze

specjalnością pedagogika wokalna w Hochschule für Musik Detmold. Studiowała śpiew solowy w

Royal Academy of Music w Sztokholmie i muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła

Podyplomowe Studium Pieśni Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, DAAD, Bertelsmann Stiftung, Richard-

Wagner-Stiftung, Werner Richard – Dr. Carl Dörken Stiftung, Hans und Stefan Bernbeck Stiftung.

Finalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego NEUE STIMMEN. Uczestniczka Akademii

Operowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej oraz kursów mistrzowskich Angeliki Kirchschlager,

Grace Bumbry, Christy Ludwig, Barbary Bonney, Anity Garanča, Andrása Schiffa. Ukończyła 47.

Międzynarodowe Kursy Nowej Muzyki w Darmstadt w klasie Donatienne Michel-Dansac.

Uczestniczka pierwszej edycji programu Instytutu Muzyki i Tańca Nowa Twarz Muzyki.

Zadebiutowała w 2014 roku operą Sławomira Wojciechowskiego Zwycięstwo nad Słońcem (Projekt

P) w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Prawykonała kompozycje Aleksandry

Gryki, Marcina Stańczyka, Andrzeja Kwiecińskiego, Wojciecha Blecharza, Sławomira

Wojciechowskiego, Karola Nepelskiego, Joanny Woźny, Lukasa Ligetiego, Adama Walickiego,

Jasona Buchanana, Juliana Lembke. W operze Pawła Mykietyna Czarodziejska Góra w reżyserii

Andrzeja Chyry kreuje partię Kławdii Chauchat. W polskiej premierze opery Olgi Neuwirth Lost

Highway wciela się w występuje jako Renee i Alice. Współpracowała m.in. z zespołem

Kwadrofonik, Kwartludium, Royal String Quartet, Arditti Quartet, Garage Ensemble. Występowała

w Międzynarodowym Centrum Kultury Nowy Teatr, Teatrze Wielkim – Operze Narodowej,

Konzerthaus Berlin, NOSPR, Teatrze Rozmaitości w Warszawie, Małopolskim Ogrodzie Sztuk w

Krakowie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Studio Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Studio

Polskiego Radia im. W. Szpilmana, Willa Decjusza w Krakowie, Muzeum Polin w Warszawie,

Muzeum Królikarnia w Warszawie, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, ICE Kraków,

Mediateka w Tychach, Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu oraz na festiwalach: Warszawska

Jesień, Sacrum Profanum, Malta, Muzyka na Szczytach, Kwadrofonik, Kwartesencja, Ogrody

Muzyczne, Słuchy, Klang i innych.

Publikuje w magazynie Glissando i Muzyka w Mieście. Laureatka nagrody głównej w Konkursie

Polskich Krytyków Muzycznych KROPKA 2015. Od września 2016 r. stała felietonistka

miesięcznika Ruch Muzyczny. Autorka KRYTYCZNEGO PRZEWODNIKA PO SPOSOBACH

REALIZACJI ZAPISU NUTOWEGO WE WSPÓŁCZESNEJ MUZYCE WOKALNEJ i manifestu

Nowa Śpiewność w Muzyce Współczesnej. Nominowana do PASZPORTU POLITYKI 2015 w

kategorii Muzyka Poważna. Według magazynu Wysokie Obcasy jedna z 50 najbardziej

wpływowych kobiet w Polsce w 2016 roku. Barbara Kinga Majewska